economicstoday2023
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

Буренко, Карпінський РЕАЛІЗАЦІЯ ПУБЛІЧНОГО АДМІНІСТРУВАННЯ В СОЦІАЛЬНІЙ СФЕРІ

Перейти донизу

Буренко, Карпінський РЕАЛІЗАЦІЯ ПУБЛІЧНОГО АДМІНІСТРУВАННЯ В СОЦІАЛЬНІЙ СФЕРІ Empty Буренко, Карпінський РЕАЛІЗАЦІЯ ПУБЛІЧНОГО АДМІНІСТРУВАННЯ В СОЦІАЛЬНІЙ СФЕРІ

Повідомлення автор Admin Вт Лист 21, 2023 7:10 am

Буренко Анастасія Сергіївна, студент
Карпінський Борис Андрійович, професор
Львівський національний університет імені Івана Франка


РЕАЛІЗАЦІЯ ПУБЛІЧНОГО АДМІНІСТРУВАННЯ В СОЦІАЛЬНІЙ СФЕРІ

Публічне адміністрування відіграє важливу роль у будь-якій державі, особливо, у галузі соціальної сфери. Взаємозв’язки між галузями настільки тісні, що жодна з них не може розвиватися окремо, хоча специфіка кожної галузі очевидна і її не можна ігнорувати. Особливістю соціокультурної галузі є те, що вона зосереджена на окремих питаннях, пов’язаних із забезпеченням і захистом гарантованих конституцією прав і свобод громадян у культурній, соціальній та суміжних сферах. Це, безпосередньо, сфера суспільного життя (нематеріального характеру) людей, пов’язана з їх вихованням, духовним і культурним розвитком, охороною здоров’я, соціальним захистом та задоволенням інших соціально-культурних потреб людини.
Важливо підкреслити, що соціальне управління – це система, що впливає на стан, характер і напрямки розвитку суб’єктів соціального буття, які визначаються процесами історичного розвитку окремої людини, спільноти, групи, організації, установи, села, міста, регіону, держави та суспільства. У зв’язку з цим, насамперед, доцільно наголосити на тому, що соціальне управління є цілісною системою процесів і механізмів, взаємодії усіх основних сторін життєдіяльності суспільства як головної передумово ви і гармонізації відносин людини і природи, держави і суспільства, суспільства і Всесвіту.
Важливо підкреслити, що в Україні публічне управління у соціальній сфері здійснюється за допомогою прийняття нормативно-правових та індивідуальних адміністративних законів, також шляхом укладання адміністративних договорів та здійснення організаційних заходів, спрямованих на їх виконання. Законодавство у цій сфері передбачає естетико-моральне, культурно-духовне виховання особи, охорону здоров’я, освіту, соціальне забезпечення.
Аналізуючи сучасну діяльність публічного адміністрування в Україні у соціальній сфері, важливо підкреслити, що наразі до системи входять такі органи виконавчої влади, а саме: Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України; Міністерство культури України; Міністерство соціальної політики. Також важливо підкреслити, що існують певні служби, які мають персональні завдання у сфері соціальної діяльності, наприклад: Державна служба інтелектуальної власності України, Державне агентство України з питань кіно; Державна інспекція України з питань праці; Державний комітет телебачення і радіомовлення України та інші служби.
На місцевому рівні завдання публічного адміністрування у соціальній сфері здійснюються через обласні державні адміністрації, до складу яких переважно входять регіональні підрозділи зазначених центральних органів виконавчої влади, до повноважень яких у сфері соціально-культурного розвитку входять: створення проектів соціального розвитку, розроблення необхідних для соціокультурного управління розвитком предметної території, балансу робіт, матеріальних і фінансових ресурсів тощо.
Характер і зміст функціонування публічного адміністрування у сфері соціального розвитку, звичайно, має свої певні особливості. Варто зазначити, що органи місцевого самоврядування здійснюють свою діяльність за допомогою таких методів як: переконання, організації, рекомендації, стимулювання, творчого заохочення, матеріального та морального заохочення тощо.
Основи державної політики у сфері соціально-культурного розвитку формуються у Верховній Раді України за допомогою закріплення конституційних і законодавчих засад, визначення мети, основних завдань, напрямів, принципів і пріоритетів, визначення нормативів та обсягів бюджетного фінансування, створення відповідної системи кредитно-фінансових, податкових та інших регуляторів, прийняття переліку комплексних і цільових загальнодержавних програм у соціально-культурній сфері.
Необхідно підкреслити, що у такій галузі діяльності гарантом соціальних прав громадян України виступає, безпосередньо, Президент України, який за допомогою системи органів виконавчої влади контролює і забезпечує дотримання політики і законодавства.
Важливо зазначити, що публічне адміністрування у соціальній сфері здійснюється через центральній уповноважені органи виконавчої влади, такі як: агентства, міністерства, служби та інспекції та, безпосередньо, їх територіальній структурні підрозділі.
Отже, можемо зробити висновок, що адміністрування у соціальній сфері відноситься до різновиду публічного адміністрування. Функції цієї галузі здійснюються за допомогою органів державної влади за для управління освітою, культурою, наукою, соціальним захистом населення та охорони здоров’я. Така діяльність є дуже важливою для кожної держави і має дуже складний процес, але кожна високорозвинена держава повинна мати таку сферу діяльності, так як держава відіграє важливу роль і функцію у сфері публічного адміністрування.

Список використаних джерел:
1. Антонюк О. Адміністративний менеджмент: теоретико-методологічні засади [Текст] / О. Антонюк. — // Персонал. – 2007. — №1.
2. Алексєєв В. М. Структура публічного управління в Україні: громадські ради / В. М. Алексєєв. – Чернівці: Технодрук, 2014. – 76 с.
3. Білозерська Т. О. Реформування публічної адміністрації в Україні як крок до європейської інтеграції [Електронний ресурс] / Т. О. Білозерська // Форум права. − 2007. − № 2. – С. 11-19.

Admin
Admin

Кількість повідомлень : 146
Дата реєстрації : 21.11.2023

https://economicstoday2023.forumotion.me

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку


 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі